Matalurji Teknolojileri
Matalurji Teknolojileri Alan Şefi - RASİM ULUSOY
LABORATUVAR ŞEFİ : YÜKSEL UĞUR , HAFİF ALAŞIMLAR ATELYE ŞEFİ : GAFFAR ARIK
BÖLÜM ÖĞRETMENi :MEHMET GÜRSES , BÖLÜM ÖĞRETMENi : SALİM TIRMIK UZMAN ÖĞRETMEN,
ÇAĞIN İHTİYAÇLARINI İYİ BİLEN ,ÜLKEMİZ İHTİYAÇLARI DOĞRULTUSUNDA ÇEVRE VE EKOLOJİK DENGELERE ZARAR VERMEDEN MESLEĞİN GEREKLİLİĞİNİ VE ÖNEMİNİ KAVRAMIŞ DİNAMİK GENÇLERİN YETİŞTİRİLMESİ AMAÇLANMIŞTIR.
GELECEĞİN MESLEĞİ OLARAK NİTELENDİREBİLECEĞİMİZ METALURJİ MESLEĞİ , LİSE SEVİYESİNDE DÖKÜMCÜLÜK VE İZABE ADI ALTINDA İKİ DALDA EĞİTİM VERMEKTEDİR.
ÜNİVERSİTE AŞAMASINDA METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ADI İLE BİR ÇOK ÜNİVERSİTEDE EĞİTİMLERİNE DEVAM ETMEKTEDİR.
TASARIM YAPMAYA HEVESLİ , ÜRETİME DÖNÜK ÇALIŞABİLEN ,YETENEKLERİ HEDEFLERİ OLAN, , TEMEL VE TEORİK DERSLERİ KAVRAYABİLEN,TEKNİK VE MESLEK RESİM DERSLERİNDE BAŞARI GÖSTEREBİLECEK,ARAŞTIRMACI RUHA SAHİP,MİKROSKOP VE DİĞER LABORATUVAR ARAÇLARINA İLGİ DUYAN KULLANABİLEN ,MATEMATİK ,FİZİK VE KİMYA BİLEN SORUMLULUK SAHİBİ KIZ YADA ERKEK ÖĞRENCİLER TERCİH ETMELİDİRLER.
TEKNİK RESİM DERSİ ,METALLERİN ÖZELLİKLERİNİ GELİŞTİRMEYE, ZENGİNLEŞTİRMEYE YÖNELİK DERSLER, KALIPLAMA VE TEMEL UYGULAMA DERSLERİ OKUTULUR.AYRICA ISIL İŞLEM DERSİ HEM TEORİK HEMDE UYGULAMALI OLARAK YAPILIR. LABORATUVAR ORTAMINDA ÇELİĞİN SERTLİĞİNİ ,ÇEKME BASINCINI , BASMA DAYANIMINI VE YÜKLERE KARŞI MUKAVEMETİNİN ÖLÇMEYE YÖNELİK LABORATUVAR DERSİ YAPILIR.
TEORİK BİLGİLERİN LABORATUVAR ORTAMINDA UYGULANMASI İLE BİLGİLER DAHA GERÇEKCİ VE KALICI OLUR.
TEMEL DÖKÜM TEKNOLOJİLERİ VE UYGULAMALARLA İLGİLİ HER TÜRLÜ DERSİN ALT YAPISI BÖLÜMÜZDE MEVCUTTUR.
METALURJİ MESLEĞİ İLE MALZEMEYE NASIL ŞEKİL VERİLİR, MALZEMENİN ÖZELLİKLERİ NASIL TESBİT EDİLİR, İSTENİLEN ÖZELLİĞE GÖRE MALZEME NASIL OLUŞTURULUR, MEVCUT MALZEMEYE MEKANİKSEL DAYANIMLAR KONUSUNDA NASIL İSTENİLEN DÜZEYDE YÜKSEK DAYANIM ÖZELLİKLERİ KAZANDIRILIR...VE BUNUN GİBİ SORULACAK SORULARA UYGUN KAYNAĞINDA CEVAPLAR VERİLİR.
BU MESLEKTEN MEZUN OLAN ÖĞRENCİLER ÜNİVERSİTELERİN BİR ÇOK ALANINDA OKUMA ŞANSINA SAHİPTİRLER. AYRICA METALURJİ VE MALZEME MÜHENDİSLİĞİ ALANINDA EĞİTİM VEREN ÜNİVERSİTELERLE ÖĞRETMEN YETİŞTİREN VE TASARIM MÜHENDİSLİĞİ ALANLARINA DA KAYIT YAPTIRABİLİRLER.
ÜNİVERSİTE EĞİTİMİNE DEVAM ETMEYEN ÖĞRENCİLERSE ÖZEL YADA KAMU SEKTÖRÜNDE BİRÇOK YERDE ÇALIŞABİLİRLER.İŞ İMKANLARI ÇOK FAZLADIR.ÜRETİM YELPAZESİNE BAKILDIĞINDA METALURJİ SEKTÖRÜNÜN İLİŞKİLİ OLMADIĞI ALAN NEREDEYSE YOK GİBİDİR.
RAYLI SİSTEM,MAKİNE SANAYİ,OTOMOTİV SEKTÖRÜ,DENİZCİLİK, HAVA SANAYİ,UZAY SANAYİ,SAVUNMA SANAYİ (HER TÜRLÜ SİLAH ARAÇ GEREÇ), İNŞAAT SEKTÖRÜ ,SAĞLIK SEKTÖRÜ(MEDİKAL MALZEMELER TIBBİ CİHAZLAR)MUTFAK EŞYALARI,ARMATÜRLER...V.B.GÖRÜLDÜĞÜ ÜZERE İÇİNDE METAL BULUNAN HER MESLEKLE METALURJİ MESLEĞİ İLİŞKİLİDİR. BU SEBEBLE DE İŞ SAHASI ÇOK FAZLADIR.
SANAYİ SEKTÖRÜ BU ALANDAN MEZUN OLAN ÖĞRENCİLERİN DÖKÜM ATELYESİ KISIMLARI İLE İLGİLİ GENEL BİLGİ VE BECERİLERİNİN BELİRLİ SEVİYEDE OLUŞTUĞUNU GÖRMEK İSTER. BU DOĞRULTUDA ZAMAN ZAMAN OKUL SANAYİ İŞBİRLİĞİ ÇERÇEVESİNDE DİYALOGLAR KURARAK BÖLÜM İHTİYAÇLARININ KARŞILANMASINA DESTEK SAĞLAR , AYRICA TEKNOLOJİK GELİŞME ÇERÇEVESİNDE MAKİNALAŞMAMIZADA İMKANLAR SUNAR.
TÜM ÖĞRENCİLER 12.SINIFTA HAFTADA ÜÇ GÜN İŞLETMELERDE BECERİ EĞİTİMİ ADI ALTINDA STAJLARINI YAPARLAR. STAJLA ÖĞRENCİLER İŞ ORTAMINA , İŞE , ÇEVREYE, ORADA BULUNAN ÇALIŞANLARA UYUM ADAPTOSYON KONUSUNDA ÖNEMLİ KAZANIMLAR SAĞLARLAR.
STAJ ÇALIŞMASINDA İŞLETME VE OKULUN VERECEĞİ NOTLARLA VE DERSLERİNDE ALACAĞI NOTLAR SINIF GEÇME DURUMUNU BELİRLER. MEZUNUYET BURDA OLUŞAN TABLOYA GÖRE GERÇEKLEŞİR.
Atelyemiz okul içinde yalnızca bölümümüz çalışma alanlarını kapsayacak ölçüde mühendislik olarak tek bina şeklinde dizayn edilmiştir. Atelyemizin kısımlarını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz;
1-Kalıplama Sahası ,
2-Ergitme işlemleri ile ilgili alan ve ocaklar,(Bu ocaklarda Çelik ve her türlü Demir ergitme ve işleri yapılır.)
3-Yer ocağının bulunduğu Maden ergitme alanı (Alüminyum ,Bakır ve alaşımları için )
4-Basınçlı Döküm Makinası ve aparatlarının bulunduğu basınçlı döküm atelyesi,
5-Değişik özelliklerde laboratuvarlar,(Kum Deneyleri laboratuarı,Mekanik Deneyler laboratuvarı,Mikroskobik Deneyler laboratuvarı.
6-İş temizleme atelyesi,
7-Kalite kontrol atelyesi,
8-Katı haldeki malzemenin Spekrtometre Analiz cihazı ile çalışma alanı
9-Malzeme sıvı halde iken analizinin eloktronaite cihazı ile ile yapılabildiği çalışma alanı
10-Analiz numuneleri hazırlama cihazları ile yapılan numune hazırlama alanı
İNSANLIĞIN NEREDEYSE VAROLUŞUNDAN BERİ BU MESLEĞE İHTİYAÇ DUYULMUŞTUR.GÜNÜMÜZDEKİ İHTİYAÇ DURUMUNA DA BAKILDIĞINDA DA DAHA YÜZYILLAR BOYU GEÇERLİLİĞİNİ SÜRDÜRECEKTİR. AYRICA BÖLÜMÜMÜZ HER AN YENİ GELİŞMELERE AÇIK BİR BÖLÜM OLMA ÖZELLİĞİNE SAHİPTİR..
GENÇLERİN BÖLÜM TERCİHİNDE BULUNURKEN EN ÇOK DİKKAT ETMELERİ GEREKEN KONU, KENDİ İSTEKLERİNE CEVAP VERİP VEREMİYECEĞİ İLE MESLEĞİN İŞ ALANININ GENİŞLİĞİ OLMALIDIR.
EĞER LABORATUVAR ORTAMINDA ÇALIŞABİLİRİM DİYORSANIZ ÇİZİM YAPMAYI SEVİYORSANIZ ,EL BECERİNİZE GÜVENİYORSANIZ METALLERE İLGİM VAR DİYORSANIZ BU ALANI TERCİH EDEBİLİRSİNİZ
Bölümümüzle ilgili her türlü sorunuza cevabı haftanın beş günü, iş saatleri içerisinde öğretmenlerimizden alabilirsiniz.
YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARI:
Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumu Mezunlarının Ek Puanları İle Yerleşebilecekleri Ön Lisans Programları: Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarının aşağıda belirtilen alan/dallarından mezun olanlar, karşılarında gösterilen yükseköğretim ön lisans programlarına yerleştirilirken, yerleştirme puanları OBP'nin 0,12 ile çarpılması ve puanlarına eklenmesi suretiyle elde edilecek; ayrıca, yerleştirme puanlarına OBP'nin 0,06 ile çarpılmasıyla elde edilecek ek puanlar katılacaktır. |
|||
Dal Adı | Yükseköğretim Lisans Programları | Öğretim Süresi | Puan Türü |
Alanı ve Tüm Dalları | Alternatif Enerji Kaynakları Teknolojisi | 2 Yıl | TYT |
Döküm | 2 Yıl | TYT | |
Elektrik Enerjisi Üretim | 2 Yıl | TYT | |
İletim ve Dağıtımı | 2 Yıl | TYT | |
Endüstriyel Cam ve Seramik | 2 Yıl | TYT | |
Endüstriyel Hammaddeler İşleme Teknolojisi | 2 Yıl | TYT | |
Endüstriyel Kalıpçılık | 2 Yıl | TYT | |
Gemi Makineleri İşletmeciliği | 2 Yıl | TYT | |
Grafik Tasarımı | 2 Yıl | TYT | |
İş Makineleri Operatörlüğü | 2 Yıl | TYT | |
İş Sağlığı ve Güvenliği | 2 Yıl | TYT | |
Kaynak Teknolojisi | 2 Yıl | TYT | |
Madencilik Teknolojisi | 2 Yıl | TYT | |
Makine | 2 Yıl | TYT | |
Mekatronik | 2 Yıl | TYT | |
Metalurji | 2 Yıl | TYT | |
Otomotiv Gövde ve Yüzey İşlem Teknolojileri | 2 Yıl | TYT | |
Otomotiv Teknolojisi | 2 Yıl | TYT | |
Raylı Sistemler Makine Teknolojisi | 2 Yıl | TYT | |
Seramik ve Cam Tasarımı | 2 Yıl | TYT | |
Sondaj Teknolojisi | 2 Yıl | TYT | |
Tahribatsız Muayene | 2 Yıl | TYT | |
Tarım Makineleri | 2 Yıl | TYT |
Teknoloji Fakültesi / Sanat ve Tasarım Fakültesi / Turizm Fakültesi Lisans Programları: Teknoloji Fakültelerinin aşağıda yer alan lisans programlarının mesleki ve teknik ortaöğretim kurumları mezunları için ayrılan kontenjanlarına (M.T.O.K.), öncelikli olarak yerleştirilecektir. Kontenjanların boş kalması durumunda diğer ortaöğretim kurumlarının diğer alan/dallarından mezun olan adaylar da tercih ettikleri takdirde bu kontenjanlara yerleştirileceklerdir. |
|||
Dal Adı | Yükseköğretim Lisans Programları | Öğretim Süresi | Puan Türü |
Alanı ve Tüm Dalları | Enerji Sistemleri Mühendisliği (M.T.O.K.) | 4 Yıl | SAY |
Makine Mühendisliği (M.T.O.K.) | 4 Yıl | SAY | |
Metalurji ve Malzeme Mühendisliği (M.T.O.K.) | 4 Yıl | SAY |